Lula322 Lula322
1214
BLOG

KRA moja mać

Lula322 Lula322 Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 5



 Miron Białoszewski

 

CZARNA ZIMA
ULICA NIE ZGASZONA

ŚWIT
stoję
ę to ja
ten patyk
na który nawija się

niebo z wronami
długo cierpliwie i w zapamiętaniu
chińsko
a potem to odwija, zwija
od siebie, do siebie
ile chce
pamięć
moja cesarska mość
kra
moja mać

 

 

 

"Kra moja mać" to takie zawoalowane przekleństwo.

Białoszewski był schorowany gdy pisał cykl " Namawianie na wrony", z którego pochodzi powyższy wiersz.

Śnieg

Czerń wron na surowym niebie.

Schyłek życia.

 

 

 Film Andrzeja Barańskiego o życiu poety

 

Parę osób, mały czas


 

 przedruk : lula322.blog.onet.pl

 

 

Lula322
O mnie Lula322

************************************************************************************************************************************************************ Na Salonie od 29.I.2011 *************************************** >

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura