Lula322 Lula322
1082
BLOG

Westerplatte

Lula322 Lula322 Rozmaitości Obserwuj notkę 45


 
Czy ten wrzesień
ten przeklęty wrzesień pamiętasz ?

Gdy huk kul rozbrzmiewał ponad głowami
Gdy Polscy żołnierze ginęli setkami.

Pamiętasz?
 Rzemień od broni ramię przecinał.
Wojna całowała świsty kul

Nadziejo wspomagaj nas wszystkich.
Nadziejo wygraj wraz z nami.

Przed pomnikiem dziś przystań na chwilę.
Połóż różę białoczerwoną.

Kochaj tych wszystkich żołnierzy -Polaków
którzy za ciebie polegli.


  Wiersz "Westerplatte" napisałam mając 10/11 lat. Wers : "Rzemień od broni ramię przecinał" był jawnym zapożyczeniem z Baczyńskiego. Przeżywałam wówczas fascynację polską poezją (wspominałam tutaj)

Zgłosiłam swój udział w konkursie recytatorskim " Westerplatte w poezji" .Postanowiłam, że wyrecytuję własny utwór.

 Konkurs wygrałam w kategorii poezji, w prozie - koleżanka z którą się  nadal przyjaźnię  :) 

 Pomyślałam , że przypomnę tę historyjkę dzisiaj .

Co do cytatu :"Przed pomnikiem dziś przystań na chwilę"

Parę lat temu byłam na Westerplatte.
 Chodząc tam czułam autentyczne ciarki, wzruszenie.
 Zupełnie się odcięłam od reszty zwiedzających.

Nie ma już takiej Polski.
Chciałam napisać " Nie ma już takich Polaków" jednak postanowiłam zakończyć tę notkę -jak to ja -optymistycznie.

 

P.S.

Po notce :)

W nagrodę dostałam tomik poezji Lechonia. 

W przedmowie cytat  z Kuncewiczowej : Po skoku z osiemnastego piętra czaszkę miał sklejona i połataną/ na twarzy wosk i szminka/ patetyczna kukła.

Też zapamiętany :)

No ale o lekturach mego dzieciństwa w kolejnym odcinku :)

 

Lula

77060

 

 



 

Lula322
O mnie Lula322

************************************************************************************************************************************************************ Na Salonie od 29.I.2011 *************************************** >

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości