Lula322 Lula322
574
BLOG

flow

Lula322 Lula322 Rozmaitości Obserwuj notkę 68

 

"Śmierć jest tak bardzo pełna życia" (Federico Fellini)

Dlaczego pełna życia ? Bo do swego tańca zaprasza wszystkich? Bo tańczy ? Bo żywi się istnieniem- jest sytym Saturnem pożerającym swe dzieci ?  Chmurą czerni absorbującą kolory?

 Pełna życia. Pełnia życia

Pasja życia też...

Człowiek ma pretensje do śmierci , dlaczego nie ma pretensji do życia? Myślę tu o ograniczeniach-tym,że przyjmujemy je-a wszelkie walki są często tylko symulowaną partyzantką.

Człowiek wszystko zniesie  i to jest właśnie najgorsze”- tak mówi Artur Rimbaud w “Całkowitym Zaćmieniu” Agnieszki Holland.  Agnieszka Holland ustami  filmowego Rimbauda :)

Naprawdę człowiek zniesie wszystko? By utrzymać stateczek swego życia ? NIBY DLACZEGO?

Dwie szkoły czytania śmierci -jako cezury- wyzwania-ale też taka ludzka umiejętność wyparcia, zapominamy. Udajemy, że zapominamy …

Zawsze ten  cholerny instynkt życia “ ( London w finale  autobiograficznej powieści “Martin Eden”)


Umieranie jest ja wszystko umiejętnością- ja ją posiadam w stopniu wyjątkowym

Myśl  samobójczyni Sylvii Plath-  ona przybalowała- jednak tyle, ile wyciągnęła ze swego życia, tyle było jej.


W Andrzejki miałam sen


Śniło mi się że urodziłam synka. Nawet nie zdążyliśmy do szpitala, więc urodziłam w domu , rozłożyłam nogi- i w chwilę Go wyjęli-błyskiem. Widziałam akt urodzin pamiętam imiona … Nie powiem ..

Śliczny był i rezolutny- przyjemnością było trzymać go w ramionach. Mały wychrypiał coś do mnie.Pochyliłam głowę, by usłyszeć lepiej a Mały mówi:

Mamusiu, mamusiu - umrzesz w wypadku samochodowym ...

Dziwne to,że po śnie obudziłam się szczęśliwa, promienna,a przecież w śnieniu nie treść ważna- a emocje -przeżywałam absolutną radość.

Co za paradoks. Dopiero później obudził się we mnie literat-i ewentualny fatalista :) Rozważmy na chłodno wszelkie opcje:)

Dlaczego uczucie szczęścia ? Bo miałam do czynienia z cudem życia ? Z głosem, który gubię ?  Bliskością? Z tym co poza mną- i z tym co tylko w snach?

Sacrum kobiecego orgazmu, “małej śmierci” który może stać się zalążkiem istnienia.

Poważnie chory aktor Maciej Kozłowski w jednym z ostatnich wywiadów mówił : “Nie wiedzieliśmy  czy chcemy dziecka, powoływać do życia istotę skazaną na śmierć, ale przecież tak i tak warto”


Bo warto… Spróbuj , dotknij, przeżyj…


Mapa życia w kołach łańcuszka - niezliczonych transformacjach-rozpoznać koła i umiejscowić.

Na pierwszego listopada nie było przy Rodzinnym stole Dziadka - natomiast zachwycaliśmy się małą Julią:

 

I nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia pierwszą



 

Lula322
O mnie Lula322

************************************************************************************************************************************************************ Na Salonie od 29.I.2011 *************************************** >

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości