Lula322 Lula322
1341
BLOG

Rubieżnik

Lula322 Lula322 Rozmaitości Obserwuj notkę 27

 

Dla Roberto

(Roberta z Jamajki ):)
 

Rubieżnik jest pokłosiem  pewnej nocnej ,lipcowej, dyskusji.

Wtedy kiełkował .Dyskutowali : dr Zoidberg, i Bruno,  Wawel , Lula-narwaniec. 
 Sporo tam było jazzu, filmu, na gorąco  tworzyliśmy literackie wprawki:


Wawel:

Sztaby nad mapami pod nocy osłoną,
specjalistów od nalotów
białych kruków - dojrzałe grono.


Moja była następujaca:

Wędrowców nocą
Gdy czas bieży
lot białych kruków
nad skrajem rubieży


 Była to zabawa wierszem  Wallace'a Stevensa:

 

Czas jest jak koń, co w sercu nam bieży,
Bez jeźdźca pędzi drogą na nocy rubieży

   

Ostatnio myślałam o Sylvii Plath, czemu dałam wyraz w tekście.
Jej utworze " Zbieranie jeżyn" :"Miodowa uczta jeżyn tak je odurzyła, że uwierzyły w niebo"
Pięknie brzmi. 

Któregoś dnia w mej głowie  pojawił się Rubieżnik
Wyraz smakujący jeżynami , rubieżą, lubieżnością taką baudelairowską ("Przyjaciele nauki i lubieżnych chęci "  z wiersza " Koty")
 

Wszystkim co lubię :)
Wpadł Rubieżnik Roberto :)

"Rubieżnik żujący jeżyny z rubieży"
 Ofiarowałam wyraz Jemu :):)
 Jeden z wyrazów rozpędzonego  w mej głowie słownika :)

 

 

 

myślę " Rubieżnik" - widzę  fiolet, noc ,las, drogę.

Dzikość też i tajemnicę  :)

 

P.S. 5.53

"Rubieżnik - Symbolizuje Wszechświatową Granicę, dzielącą życie ziemskie w Świecie Jawy i pośmiertne życie w Najwyższych Światach. W codziennym użyciu Rubieżnik umieszczano na Wrotach wejściowych do Świątyń i Kaplic, symbolizując, że te Wrota granicą Granicą pomiędzy światami."

Źródło

Odkryłam przed chwilą. Nie miałam pojęcia ! Dla mnie to pewien symbol.

 

Wielkie zaskoczenie, jestem bardzo przejęta odkryciem !:) Bułhakowski Shocking-Kot !

P.S. 2

 

Only through discovering alchemy,” notes pioneering Swiss psychologist Carl Jung, “have I clearly understood that the unconscious is a process and that ego’s rapport with the unconscious and his contents initiates an evolution, more precisely, a real metamorphosis of the psyche.”

While the imagery associated with alchemy can be bafflingly surreal and even disturbing, every detail holds symbolic meaning that becomes coherent when viewed through an allegorical lens.

Źródło


 


 

 

Lula322
O mnie Lula322

************************************************************************************************************************************************************ Na Salonie od 29.I.2011 *************************************** >

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości