Lula322 Lula322
1562
BLOG

gra spojrzeń

Lula322 Lula322 Kultura Obserwuj notkę 165

 

"Nie trzeba być filozofem, aby uznać, że wygląd rzeczy zależy od naszego na nie spojrzenia .Rzeczy nie są takie, jakimi je widzimy, a mimo wszystko mogą być dla nas jedynie w ten sposób. Nie można wyjść poza swoje spojrzenie .Okulary jednak zmieniają to spojrzenie."

(Roger -Pol Droit 51 zabaw (z) rzeczami*)

Piątek pewien wykład

Lula rozgląda się beztrosko po sali. Wtem ~!!! Na parapecie siedzi bardzo przystojny Gościu

Patrzę się/ teraz patrzy i on ( bo ściągam:)/ uciekam więc spojrzeniem

by spojrzeć znów

 i Szoooooook~!

Toż to RW ! RW we własnej osobie ! Ten od niezliczonych kłótni ~! „Luli Chmury Gradowej”

jak to możliwe , że  Go nie poznałam ?

...

To te okulary

Jego...

Kłótnie idą precz...

Mogłabym się zakochać...

Here we go again/ He*s back in town again...


 (***)

 

Celine i Jesse z „Przed wschodem słońca” Richarda Linklatera 

Takie dotykanie się spojrzeniami. Dotyka muzyka, dotyka spojrzenie

Chcę żebyś wiedział(a) ,że na ciebie patrzę / ale udawaj , że nie widzisz...

i

Kocham cię najpiękniej, bo przez zapatrzenie”  Kory

Kocham na ciebie patrzeć, nauczyłam się na ciebie patrzeć, patrzyłam tak długo aż się zakochałam ? Aż stworzyłam twój obraz w sobie?

 

 (***)

"...Szelest ptaków szczypta cukru niebieski niedosyt/Różyczka z obsydianu kolczyki wachlarzyki koronki (...)I to wszystko we mnie jest- gdy patrzę w Twoje oczy..."(z Luli:)

 To w końcu ważny jesteś ty, czy twoja umiejętność prowokowania obrazu, Prowodyrze obrazków?:)

Sklepik z marzeniami/ Patrzeć komuś w oczy i mieć kalejdoskop światła w głowie , przejażdżka karuzelą w wesołym miasteczku/ Radosny rausz bez prochów/ Utkać most ze spojrzenia i nie chcę zejść z tego mostu,Czuję zejście..

albo

Patrzę- wiem, że kłamiesz

teraz ty- wiesz, że ja wiem...

 

 (***)

Lula w szkole średniej .Pewna impreza. Patrzę- i widzę najpiękniejszą dziewczynę świata. ( a nawet nie wiem, czy jest piękna :)

Emanuje ciepłem, emanuje złotem , cała jest blaskiem

Wszystko co dobre i pięknie i delikatne we mnie biegnie do niej.

Patrzę na nią i widzę siebie- piękną

(...)

Spotykamy się kilka lat później-na studiach- całkiem niepotrzebnie- jednak obraz tamtej dziewczyny został

 

(***)

Patrzyłem prosto w jej pieprzone oczy i gdyby spojrzenia mogły zabijać, byłaby już martwa"(Miles Davis w swej autobiografii)

 

-„zaraz zrobię wściekłą , wściekłą minę i powiesz mi jak wtedy wyglądam!

-to zrób wściekłą , wściekłą minę !                                                                

-ehm...

 

 (***)

Kawałeczek Luli poza Lulą /taki który umyka/taki nie do poznania/nie do odtworzenia

widziany przez innych /gdzie oczy innych stają się lustrem/ jak u Wilde'a – gdyby nie inni- nie wiedzielibyśmy...

możliwe gdyż:

 "Spojrzenie kogoś z zewnątrz rzadko jest podobne do własnego wyobrażenia o sobie"

( Isabelle Adjani o współpracy z  fotografem Richardem Avedonem)

 

 -to co grę spojrzeń sobie odwalamy ?....

-Przepraszam !!!


a co do gier :

 Gombrowiczowski pojedynek na miny/ i krowa- ta co widziała/ bycie widzianym przez krowę....  "Gdy oślica ujrzała anioła " Nicka Cave'a :)

I tak bez końca :)


 Zaufaj?


 


i dla porównania 

 

 Inny tekst  Droita (nawiązujacy do zabaw filozoficznych )

 

Lula322
O mnie Lula322

************************************************************************************************************************************************************ Na Salonie od 29.I.2011 *************************************** >

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura